miércoles, 6 de febrero de 2008

Indignada


Aquest matí he anat a buscar el tren com cada matí. Avui havia de renovar la Oyster card, a pagar 24,20 pounds, així a numeros gordos, uns 36 euros. He anat a l'expenedor automàtic i al posar la targeta de crèdit per pagar, s'ha cancelat la operació. Pantalla congelada, he mirat si es podia fer un reset, però res de res. He provat l'altre màquina i no acceptava targetes. Finalment m'he dirigit al senyor de la finestreta i m'ha dit que el sistema s'havia bloquejat i que ell tampoc em podia vendre el tiquet. Amb tota la història he perdut el meu tren, li he dit al senyor que em donés una solució, que havia d'agafar el següent tren i que com m'ho feia per comprar un tiquet si no anava cap màquina! El senyor taquillero, a partir d'ara l'anomenaré "xapusero" (ja entendreu perque), m'ha fet un bitllet manual... Mireu la foto que us adjunto... Jo crec que ni en els inicis del ferrocarril es van arribar a donar tiquets com aquest! Total que m'ha dit que amb el tiquet passés i que quan arribés a Euston els hi expliqués el que havia passat i que em deixarien passar. Ilusa! He pujat al tren tota satisfeta, pensant que el pitjor havia passat i que un cop a Euston, una de les estacions més importants de Londres, hi hauria 50 màquines disposades a renovar-m'he la Oyster card. Ilusa...
He arribat a Euston, baixo del tren i em dirigeixo al vigilant de l'estació per explicar-l'hi la meva aventura, ja que no podia passar les barreres perque no tenia bitllet, m'he pensat que si li ensenyava el bitllet escrit a mà pel "xapusero" de South Hampstead em deixaria passar. I va i el tio de Euston em diu que per allà no puc passar i m'indica que vagi a parlar amb un altre senyor. M'ha donat mala espina perque m'ha enviat a una taquilla a dins de l'estació que tenia un cartell que posava "Excess Fare", però el senyor tenia cara bona persona, així que li he tornat a fotre el rotllo, i el tio va i em diu: "Que vols? Single ticket or return??", i jo, no, no... Jo vull renovar la meva Oyster card i que em deixeu sortir de l'estació, i el tio, "No, no... és que nosaltres som de la Middlands Railway i el que tu vols és pel metro i l'overground, i som dues empreses diferents"... I jo... ¿¿¿¿?????
I el senyor molt amablement m'ha dit que havia de pagar 3 pounds per comprar-m'he un tiquet que em deixés sortir de l'estació, tot i que jo li anava repetint, "però que no és culpa meva... que les màquines no anaven..." I el senyor, "Senyoreta, ja li he dit que som empreses diferents".
Se m'ha passat pel cap la peli d'en Tom Hanks, Terminal, que es queda atrapat a la terminal d'un aeroport durant anys i anys... Jo ja em veia a Euston muntant la meva tenda de campanya.
Al final he comprat el bitllet d'anada, perque amb la conya ja eren les 9.15h. Però li he dit la meva última paraula al senyor de Euston "Que sàpiga que m'aniré a queixar" i el senyor "Si, si, però a l'altra companyia que ja sap que som dues empreses diferents...", pesadilla de tio!! Per mi que treballava pel metro i el van despedir i ara està resentit...
Total que he anat amb el meu bitllet a la mà de 3 pounds, disposada a passar la barrera de Euston, però mentrestant anava pensant, agafaràs el bitllet que has comprat, el bitllet fet a mà pel "xapusero" de South Hampstead i escriuràs una carta a les dues companyies per queixar-t'he i que et tornin els diners... Que si... Que només són 3 pounds! Però estava indignada, perque fan les coses tant complicades???
Total, arribo a la barrera, hi havia el vigilant controlant, li ensenyo el bitllet amb cara de satisfacció, em fa un gest d'aprovació i m'indica que introdueixi el bitllet, ho faig, s'obren les barreres, estic alliberada!! I... merda! S'ha empassat el bitllet... No me l'ha tornat!! I primera cosa que m'ha vingut al cap... I ara com reclamo!!!!
M'he tornat a mirar el vigilant, he fet un pas enrera per reclamar-l'hi el bitllet, miro el rellotge, són les 9.20h... Faig molt tard a la feina... No tinc temps...
Només em queda escriure aquest blogg per explicar com n'estic d'indignada... Pèrdua de temps i diners! Aquests anglesos són pitjors que la RENFE!

5 comentarios:

Anónimo dijo...

PLAS PLAS PLAS PLAS PLAS PLAS

Felicitats Laia... Moltes felicitats... Impressionant m'has deixat de "gallina d Pell"...

Però no et pensis q podria ser pitjor q a la Renfe... no t'han saltat a sobre els segurates, no t'han vingut a buscar els mossos per no voler comprar bitllet... i encara més important tenies "opció" de comprar bitllet a posteriori...

De totes maneres, felicitats i comença a escriure un llibre de "(Des)Aventures ingleses"...

Petonets!!!
PD: Ja torno a ser a la Catalunya...

Charlie dijo...

Hòstia no, no fotem. Pitjor que la RENFE no hi ha RES!!!

Gerard Agudo dijo...

Més que de companyies crec que és un tema de funcionaris ja ja ja

això només et passa a tu!!!

Anónimo dijo...

Vaja veig que les cosese funcionen igual o pitjor que per aqui...
Com t'ho fas per que tot aixo sempre et passi a tu??

Unknown dijo...

Ja trobava a faltar una 'història de la Condesa' basada en hechos reales... jejeje